Blog

Najnovije vesti
Šta je to superhrana i zašto je važna

Šta je to superhrana i zašto je važna

Šta ste pomislili prvi put kada ste čuli za izraz  superhrana ili super-namirnice? Da li je u pitanju hrana posebnog izgleda, ukusa, svojstava ili je to samo marketinški trik?

Reč je o namirnicama koje možemo pronaći na pijaci, u supermarketima ili u prodavnicama bio hrane, a koje imaju znatno veću koncentraciju zdravih i korisnih sastojaka. 

Superhrana postoji na našoj planeti već hiljadama godina, ali je tek sada tokom novog talasa koji promoviše zdrav život i dobre navike, dobila počasno mesto koje joj je oduvek pripadalo.

Šta je to superhrana

U superhranu spadaju namirnice koje sadrže velike koncentracije vrednih sastojaka. One rastu na Tibetu, u šumama Amazona, visoko na Andima. Da li je zaista tako?

Nema potrebe da se putuje tako daleko, jer mnoge fantastične namirnice uzgajaju i uspevaju i kod nas. 

Razlikuje li se po nečemu superhrana?

Superhrana obiluje neophodnim proteinima, vitaminima, mineralima, antioksidantima, a da pritom sadrži vrlo malo kalorija. Konzumirajući superhranu postaćete izdržljiviji, jači i zdravlji.

Koja je to najpoznatija superhrana

 

Zeleno povrće

 

Kelj, spanać, brokoli, prokelj ; zeleno povrće zaista jeste superhrana i to zahvaljujući vitaminima A,C, E, B i K koje sadrži.

 

Zeleno povrće sadrži puno vlakana i vode koji su sjajni za mršavljenje i održavanje idealne telesne težine.

 

Riba

 

Riba bi na našim tanjirima trebalo da se nađe barem dva puta sedmično. Ona sadrži kalcijum, vitamin D i omega 3 masne kiseline.

 

Ribe sa najvećim sadržajem omega-3 masnih kiselina su losos, tunjevina, skuša, haringa, pastrmka, inćuni i sardine.  

 

Bobičasto voće 

 

Bobičasto voće je prirodno slatko, intenzivnih boja koje sugerišu koliko je ova vrsta voća bogata antioksidantima. Možda najpoznatiji primer su borovnice kojih ima u šumama po Srbiji. Imaju malo kalorija i veoma su zdrave, sadrže puno vode, bogate su ugljenim hidratima i biljnim vlaknima. 

 

Ukoliko se pitate kako da ih spremite najjednostavniji način je da ih pomešate sa jogurtom, to je sjajna kombinacija.

Jaja

Na njih se vrlo često zaboravi, a važan su, zdrav i povrh svega ukusan obrok ili sastojak mnogih jela. Jedno jaje ima oko 70 kalorija i 6 grama proteina. Pored toga, žumance sadrži lutein i zeaksantin – dva antioksidansa koji pomažu u očuvanju vida i štite kožu od UV zračenja.

Kinoa

 

Kinoa je zapravo semenka biljke koja je srodna grašku. Bogata je vlaknima, belančevinama, aminokiselinama, fosforom, magnezijumom.

 

Istraživanja pokazuju da 100g nekuvane kinoe sadrži 10 do 16 grama biljnih vlakana, što je daleko više nego kod većine drugih žitarica.

 

Kinoa prirodno ne sadrži gluten pa je idealna za osobe koje su osetljive na njega. 

Orašasti plodovi

Lešnici, bademi, orasi, odličan su izvor biljnih proteina. Ujedno sadrže nezasićene masti, smanjujući rizik od nastanka bolesti srca i krvnih sudova. Orašasti plodovi su vrlo kalorični pa se njihov unos ograničava na svega 30-40g dnevno.

Koje od ovih super namirnica najčešće koristite? Da li ste vešti u spremanju hrane ili biste želeli pomoć eksperata prilikom pripremanja specijaliteta za posebne prilike? 

Angažovanjem nekoga od naša četiri lična kuvara moći ćete da uživate ne samo u fantastično spremljenoj hrani koju sami birate već i u slobodnom vremenu koje možete provesti sa Vašim najmilijima.

Pozovite nas da se dodatno informišete na telefon +381 69 21 322 98 ili na info@licnikuvar.rs 

Pročitajte još zanimljivih priča iz naše kuhinje...

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su naznačena *